BMW proponuje specjalne warunki lekarzom

Firma proponuje przedstawicielom zawodu lekarskiego specjalne oferty zakupu aut BMW oraz Mini na atrakcyjnych warunkach – mówiła w rozmowie z portalem rynekestetyczny.pl Katarzyna Gospodarek z BMW Group Polska. Redakcja „Rynku estetycznego” miała okazję przetestować jeden z modeli premium: BMW serii 5 Touring

Jak dowiedział się portal rynekestetyczny.pl, lekarze mogą liczyć na specjalne warunki zakupu  samochodów marki BMW i Mini. – Są one przedstawiane indywidualnie, ponieważ zawsze dopasowujemy naszą propozycję do konkretnych potrzeb – informowała Katarzyna Gospodarek.

Dodała, że BMW Financial Services przygotowało specjalną ofertę finansowania BMW serii 5 Touring Fleet Edition: auto kosztuje od 199 tys. zł brutto,  a warunki finasowania BMW Comfort Lease pozwalają na uzyskanie raty miesięcznej w wysokości 1460 zł netto (przy wpłacie wstępnej 20% i okresie finansowania 36 m-cy). Właśnie tego typu samochód z serii 5 redakcja “Rynku estetycznego” miała okazję testować.

Testowaliśmy 5-metrowy model premium

Przez kilka dni redakcja miała do dyspozycji BMW serii 5 Touring. Tym modelem udaliśmy się z Warszawy na listopadową konferencję do Krakowa.

Obawiałem się, że rozmiar tego samochodu mnie przytłoczy, że manewrowanie nim i swobodne poruszanie się po drodze będzie trudne. W końcu to naprawdę duża maszyna – mówił Daniel Mieczkowski, redaktor magazynu, który testował auto. Model, który mieliśmy do dyspozycji ma długość niemal 5 m (4,94 m) a szerokość dochodzi prawie do 2 m (1,86 m).

Niepotrzebnie się martwiłem. Kiedy już siedziałem w wygodnym wnętrzu okazało się, że zarówno obsługa, jak i sama jazda jest intuicyjna i prosta. Nie wiem jak to się dzieje, ale szybko łapie się kontakt z tym samochodem, wyczuwa, gdzie się kończy i zaczyna – opowiadał redaktor po testach.

Jak mówił, zastosowane rozwiązania technologiczne budują poczucie bezpieczeństwa nawet przy manewrowaniu w stosunkowo ciasnych miejscach. Musiał trochę pojeździć po uliczkach rozkopanego, listopadowego Krakowa, w poszukiwaniu odpowiedniego miejsca, bo rozmiary samochodu nie są standardowe. Jednak nie sprawiło mu to większych trudności.

Kiedy już znalazłem i zaparkowałem, zamiast wyskoczyć z ulgą z auta, zacząłem się zastanawiać, czy może jednak gdzieś się jeszcze nie przejechać – mówił Daniel Mieczkowski. Podkreślał, że na trasie miał dużą przyjemność ze słuchania radia, czy muzyki z płyt w dobrze wyciszonym wnętrzu.

Kiedy zawiózł paczkę z najnowszym numerem “Rynku estetycznego” do znajomego ośrodka chirurgii plastycznej lekarz zdziwił się: – Zmiana samochodu panie redaktorze? – zapytał. – Miałem awarię i dali mi auto zastępcze, ale wszystko się w nim zmieści – zażartował dziennikarz. – Faktycznie większy byłby już tylko autobus – uśmiechnął się lekarz, ale zaraz potem pytał o przyspieszenie, prędkość, czy ładowność.

Pojemność bagażnika to 570-1700l a ładowność w zależności od modelu 720-730kg. W testowanym BMW 530i Touring czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 l osiąga moc 185 kW / 252 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Samochód wyposażony jest w 8-stopniową skrzynię automatyczną i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 s. Maksymalna prędkość to 250 km/h. Średnie zużycie paliwa według producenta wynosi 5,8-6,3 l na 100 km.

Dynamiczna jazda

Podczas redakcyjnego testu, w trakcie spokojnej jazdy do Krakowa nawet takie zaskakująco niskie parametry zużycia paliwa udało się osiągnąć. Jednak powrót odbywał się w dużo dynamiczniejszy sposób. Wówczas na 100 km auto spaliło średnio około 10 l benzyny.

Trudno się oprzeć pokusie przyciśnięcia mocniej pedału gazu. Mimo dużych rozmiarów samochód prowadzi się niezwykle dynamicznie – dzielił się wrażeniami dziennikarz „Rynku estetycznego”. Jak się dowiedzieliśmy BMW zadbało o niemal sportowe właściwości nowego BMW serii 5 Touring.

To efekt układu jezdnego nowej konstrukcji oraz konsekwentnej redukcji masy. Wyposażenie standardowe obejmuje pneumatyczne zawieszenie tylnej osi z automatyczną regulacją poziomu. Belki podłużne zawieszenia i pokrywa bagażnika wykonane są teraz z aluminium. Ten lekki materiał oraz wysokowytrzymałe stale zastosowano także w wielu innych komponentach pojazdu, przede wszystkim w bardzo sztywnej karoserii.

Poza tym BMW wyposażyło swoją limuzynę w najnowocześniejsze technologie wspierające kierowcę. BMW Personal Copilot umożliwia częściowo zautomatyzowaną jazdę w korkach, w powolnym ruchu lub na długich trasach. Pomaga także podczas zmiany pasa ruchu. A dzięki BMW Connected Drive i wygodnemu dostępowi do dziesiątek aplikacji żadna podróż nie będzie się dłużyć.

–  Trzeba przyznać, że jadąc szybko lewym pasem autostrady nie trzeba kierowców szczególnie zachęcać do zjechania na prawy pas i ustąpienia miejsca. Samochód musi budzić respekt, kiedy ktoś w tylnym lusterku widzi jego szybko powiększającą się sylwetkę – opowiadał Daniel Mieczkowski.

Wyraźnie atletyczne kształty karoserii i dynamiczne linie nowego BMW serii 5 Touring odzwierciedlają charakterystyczne dla tego modelu połączenie sportowego charakteru i wszechstronności. W widoku przednim dominują precyzyjne kontury. Standardowe reflektory diodowe sięgają aż do wysuniętego mocno do przodu grilla BMW.

Źródło: rynekestetyczny.pl/BMW


Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>