Sculptra przechodzi do Galdermy

Popularny preparat biostymulujący Sculptra oparty na kwasie L-polimlekowym został przejęty przez firmę Galderma. To jedna z konsekwencji zakupu przez światowego giganta – szwajcarski koncern Nestle – praw do sprzedaży niektórych produktów Valeant Pharmaceuticals Inc. Cała transakcja była warta 1,4 mld USD.

Z informacji uzyskanych przez portal rynekestetyczny.pl wynika, że Valeant będzie sprzedawał preparat Sculptra w Polsce do końca października b.r. Jednocześnie firma chce w naszym kraju wystartować z innymi produktami.

Koncerny walczą o światowy rynek estetyczny

Jak informuje portal Bloomberg.com pod koniec maja koncern Nestle – globalny producent produktów żywnościowych – zdecydował się na zintensyfikowanie swojej aktywności w segmencie produktów do pielęgnacji skóry w Ameryce Północnej poprzez zakup za 1,4 mld USD praw do sprzedaży części produktów firmy Valeant Pharmaceuticals. Transakcja objęła prawa do sprzedaży przez firmę Galderma (część koncernu Nestle) na terenie USA i Kanady preparatów takich jak Restylane, Perlane, Emervel i Dysport.

Warto dodać, że Galderma już wcześniej miała prawa do sprzedaży tych produktów poza Ameryką Północną, czyli m. in. w Polsce. Natomiast dzięki tej transakcji uzyskała globalne prawa do marki Sculptra, dzięki czemu będzie mogła sprzedawać ten preparat w Europie, w tym w naszym kraju.

Zdaniem ekspertów agencji Bloomberg szwajcarski koncern decyduje się na rozwijanie biznesu w sektorze zdrowia i pielęgnacji skóry ze względu na kłopoty w głównym nurcie swojej działalności, czyli na rynku produktów żywnościowych. Zanotował tam ostatnio najgorszy wskaźnik kwartalnego wzrostu sprzedaży od 2009 r.

Firma Nestle zrobiła pierwszy krok w kierunku rynku specjalistycznych zabiegów estetycznych w lutym tego roku, kiedy to odkupiła od L’Oreal udziały w Galdermie. Znana firma oferująca dermatologiczne preparaty, korygujące niedoskonałości estetyczne skóry, stała się wówczas częścią nowego działu Nestle znanego jako Nestle Skin Health SA.

54 mld dolarów to za mało za Botox

Warto dodać, że Valeant Pharmaceuticals Inc w kwietniu tego roku podjął próbę przejęcia firmy farmaceutycznej Allergan Inc., producenta m.in. praparatów wykorzystywanych w medycynie estetycznej w tym popularnego Botox’u. Oferta, którą złożył Valeant okazała się jednak zbyt niska.

Jak informuje portal Bloomberg.com Allergan uznał propozycję, opiewającą na 54 mld USD, za niewystarczającą i dodał, że taki ruch wiązałby się z istotnym ryzykiem dla jego akcjonariuszy. Tymczasem Valeant poinformował, że transakcja sprzedaży praw do produktów koncernowi Nestle jest powiązana z ofertą zakupu udziałów, złożoną firmie Allergan.

Według agencji informacyjnej Bloomberg, Valeant nie ukrywa, że przejęcie Allergana jest częścią strategii firmy, zmierzającej do zdobycia pozycji jednego z pięciu największych producentów leków na świecie.

 

Źródło: rynekestetyczny.pl, Bloomberg.com


Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>