Valeant rezygnuje z przejęcia producenta Botoxu

Kanadyjski koncern farmaceutyczny Valeant zrezygnował z dalszych starań o przejęcie producenta Botoxu, firmy Allergan – podaje agencja informacyjna Reuters. Z kolei globalny koncern Nestle mocno angażuje się w rynek produktów do pielęgnacji skóry.

Valeant Pharmaceuticals Inc od 2008 roku wydał na przejęcia różnych firm z branży farmaceutycznej około 19 mld USD – przypomina agencja Reuters i dodaje, że obecnie koncern zamierza zredukować swoje zadłużenie i umocnić pozycję, by później mieć mocniejsze podstawy do dalszych działań i posunięć biznesowych.

Jak informowaliśmy w portalu rynekestetyczny.pl Valeant już w kwietniu 2014 roku podjął próbę przejęcia firmy farmaceutycznej Allergan Inc., producenta m.in. preparatów wykorzystywanych w medycynie estetycznej w tym popularnego Botox’u. Biznesowa bitwa rozgrywała się w drugiej połowie zeszłego roku, jednak już w sierpniu eksperci zaczęli wątpić w powodzenie działań kanadyjskiego koncernu farmaceutycznego.

Ostatecznie pod koniec zeszłego roku pojawiły się informacje o rezygnacji z przejęcia Allergana. Decyzja ta, podjęta po wielomiesięcznej biznesowej batalii, jest przez ekspertów Reutersa komentowana jako cios dla dyrektora naczelnego Valeant Pharmaceuticals Mike’a Pearsona, którego celem jest wprowadzenie kanadyjskiej firmy do pierwszej piątki największych koncernów farmaceutycznych na świecie do 2016 r.

Sculptra w wirze globalnych rozgrywek

Warto przypomnieć, że pod koniec maja 2014 r. koncern Nestle – globalny producent produktów żywnościowych – zdecydował się na zintensyfikowanie swojej aktywności w segmencie produktów do pielęgnacji skóry w Ameryce Północnej. Zakupił za 1,4 mld USD prawa do sprzedaży części produktów właśnie firmy Valeant Pharmaceuticals.

Transakcja objęła prawa do sprzedaży przez firmę Galderma (część koncernu Nestle) na terenie USA i Kanady preparatów takich jak Restylane, Perlane, Emervel i Dysport. Galderma już wcześniej miała prawa do sprzedaży tych produktów poza Ameryką Północną, czyli m. in. w Polsce.

Globalna rozgrywka odbiła się też wprost na sytuacji na polskim rynku. Galderma uzyskała światowe prawa do marki Sculptra, dzięki czemu będzie mogła sprzedawać ten preparat w Europie, w tym w naszym kraju.

Z informacji uzyskanych przez portal rynekestetyczny.pl wynikało, że Valeant sprzedawał preparat Sculptra w Polsce tylko do końca października 2014 r. Firma planuje wystartować na naszym rynku z innymi produktami. Obecnie wprowadza m. in. znaną amerykańską markę kosmoceutyków Obagi.

Globalny gigant poważnie wchodzi w estetykę

Koncern Nestle zdecydował się ostatnio na jeszcze poważniejszą aktywność w branży produktów do pielęgnacji skóry. W ciągu 2014 r. wydał około 5,7 mld USD na prawa do wybranych produktów Valeant oraz na odkupienie od L’Oreal udziałów w Galdermie. Na bazie tych firm stworzono Nestle Skin Care.

Jak podaje Reuters, prezes Nestle Skin Care Humberto Antunes poinformował pod koniec 2014 r., że firma zainwestowała już około 350 mln USD na rozwój i badania dermatologiczne. Co więcej zdradził też trochę planów.

Okazuje się, że Nastle Skin Care zamierza otworzyć na całym świecie 10 dużych ośrodków, zajmujących się badaniami nad innowacyjnymi metodami pielęgnacji skóry. Centra badawcze mają być zlokalizowane w miejscach, gdzie szybko rośnie rynek zbytu na produkty związane z dbaniem o zdrowie.

Pierwszy ośrodek badawczy o nazwie „Nestle Skin Health Investigation, Education and Longevity Development (SHIELD)” zostanie otwarty jeszcze w 2015 r. w Nowym Jorku. Kolejne mają powstać w Hong Kongu, w Sao Paolo, następnie w Ameryce Północnej, w Azji i w Europie.

Reuters relacjonuje, że według szefów Nestle rynek związany z pielęgnacją skóry będzie szybko rósł i będzie z pewnością dynamiczniejszy, niż główny biznes koncernu, czyli pakowane produkty żywnościowe. Jednak eksperci nie są tak pewni tych trendów. Zwracają też uwagę, że konkurencja na globalnym rynku „beauty” jest silna a do pokonania są tacy weterani jak Allergan (Botox), czy Johnson&Johnson (Neutrogena).

Źródło: rynekestetyczny.pl/Bloomberg.com, Reuters.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Nowe stołeczne targi „beauty”: 2. edycja już w maju

Pierwsza edycja targów Estehetic Show dla branży „beauty” miała miejsce pod koniec listopada zeszłego roku (22-23.11) w Warszawie. Organizatorzy już zapowiadają powtórkę maju 2015 r.

Zamknij