Rynek estetyczny 02/2025
- MEDYCYNA ESTETYCZNA: naturalność na ustach
- DERMOKOSMETYKI: prawda o filtrach UV
- PRAWO: lekarz w mediach społecznościowych
- WYWIAD: Ambroziak, Boca, Buttura, Jagielska
Europejska Agencja Leków i Główny Inspektorat Farmaceutyczny ostrzegały przed podróbkami popularnego leku Ozempic. Piszemy o grupie nowych medykamentów które, szczególnie w USA, uznawane są za przełomowe w walce z otyłością. W rozmowie z “Rynkiem estetycznym” Jan Szulc, odpowiedzialny za wyroby medyczne w URPL, precyzuje co jest informacją a co reklamą. W numerze Główny Inspektorat Sanitarny ostrzega, że botoks to nie kosmetyk, Naczelna Rada Lekarska odnosi się do nieetycznego reklamowania się a radca prawny przygotowuje opinię dla resortu zdrowia na temat kosmetologii. Lekarze dzielą się doświadczeniami w radzeni sobie z powikłaniami oraz technologiami. Zapraszamy do lektury.
“Raport Rynku estetycznego 2023” to bezprecedensowa publikacja w historii polskiej medycyny estetycznej. Piszemy o tym czego można się z niej dowiedzieć. W numerze przeczytasz też o rozporządzeniu ministerialnym z medycyną estetyczno-naprawczą oraz o badaniach, które pokazują, że pacjenci odpływają z gabinetów lekarskich do salonów kosmetycznych. Ekspert opowie o tym jak się starzejemy i czy dożyjemy zdarzenia galaktyk. Sprawdzamy ile zarabiają chirurdzy plastyczni i czy są zadowoleni. Amerykańska dermatolog opowiada o personalizowaniu ochrony przeciwsłonecznej a FDA uaktualnia informację o wypełniaczach i to jeszcze nie wszystko. Zapraszamy do lektury.
Regulacje reklamowe, zawarte w ustawie o wyrobach medycznych wciąż wzbudzają wątpliwości. W rozmowie z “Rynkiem estetycznym” nowe prawo tłumaczy Jan Szulc, dyrektor Departamentu Informacji o Wyrobach Medycznych Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, który będzie egzekwował zapisy ustawy. Swoimi doświadczeniami z zabiegami dzieli się szereg ekspertów. Rozmawiamy z doktor Ewą Kaniowską, prezesem Stowarzyszenia Lekarzy Dermatologów Estetycznych, piszemy o wykorzystaniu USG, o tworzeniu dokumentacji medycznej, o ginekologii estetycznycj a prof. Olszański opowiad o alergii na hialuronidazę. Zaglądamy też do Sejmu w którym odbylo się wysłuchanie kosmetologów.
“Zoom dysmorfia”, czy “smartfonowa twarz” to pojęcia, związane z wpływem mediów społecznościowych i nowoczesnej technologii na pacjentów pojawiających się w gabinetach. Przedstawiamy badania na ten temat i rozmawiamy z ekspertami. Piszemy też o nowych lekach przeciw otyłości oraz modzie na odchudzanie poprzez podróże do “mozambiku”. W numerze nie zabraknie praktycznych informacji na temat innowacyjnych preparatów oraz technologii takich jak np. USG, którego nowoczesna wersja wkracza do gabinetów estetycznych. Ekspert z Wielkiej Brytanii poradzi, jak nie pozbawić pacjenta wzroku prozaiczną iniekcją z wypełniacza. Nie zabraknie aktualności z branży, takich jak rozmowa z doktorem Waldemarem Jankowiakiem, nowym prezesem PTMEiAA, czy wyjaśnienia prawnika z renomowanej kancelarii, dotyczące MDR