Pacjenci chcą nie tylko dostać skuteczny zabieg, ale również chcą poczuć się „zaopiekowani”. Dlatego dermokosmetyki zyskują na znaczeniu. W „Raporcie Rynku estetycznego” przytaczane są badania, z których wynika, że korzystanie z zabiegów medycyny estetycznej staje się elementem stylu życia.
W „Raporcie Rynku estetycznego 2023” można znaleźć badanie Kantar Public wykonane w 2023 r. na zlecenie Allergan Aestetics a division of Abbvie, w którym czytamy, że 94 proc. pacjentów oczekuje pełnej opieki pozabiegowej, natomiast nawet 100 proc. – zaleceń pozabiegowych, łącznie z opieką zawierającą dermokosmetyki, jako wsparcie rezultatów procedur. Z kolei z badania ICAN Institute dla Croma wynika, że rynek medycyny estetycznej dojrzewa, co oznacza m. in. że staje się coraz bardziej konkurencyjny.
Bo lekarz był niemiły
Dane przytaczane w „Raporcie Rynku estetycznego” wskazują, że rynek jest na tyle złożony, że wymaga i kompetencji lekarskich i ekonomicznych. Bardzo wielu pacjentów wśród ważnych kryteriów wyboru lekarza wymienia sposób rozmawiania podczas konsultacji i atmosferę.
Z badań ICAN Institute dla Croma z 2023 r. wynika, że część osób wybiera usługę u kosmetologów i kosmetyczek nie tylko ze względu na niższe ceny, ale także ze względu na zadowolenie z obsługi. Warto zaznaczyć, że wzrasta udział pacjentów zadowolonych z zabiegów, przeprowadzanych w salonach kosmetycznych.
Wśród elementów oferty gabinetów medycyny estetycznej, za które ankietowani byliby w stanie zapłacić więcej, wymieniane jest bezpieczeństwo, doświadczenie lekarza, jakość preparatów i zadbanie o pacjenta. Z kolei wśród powodów rezygnacji z usług gabinetu 49 proc. respondentów wymienia brak profesjonalizmu lekarza, 41 proc. skarży się, że lekarz był niemiły, 37 proc. ankietowanych zwraca uwagę na brak zaangażowania w ich potrzeby.
Dermokosmetyki na fali
W świetle danych z badań, zgromadzonych w „Raporcie Rynku estetycznego”, zrozumiałe wydaje się to dlaczego dermokosmetyki cieszą się rosnącym zainteresowaniem w gabinetach medycyny estetycznej. Pojawiają się całe profesjonalne linie produktów. Wielu producentów i dystrybutorów preparatów do iniekcji posiada w ofercie również dermokosmetyczne formuły do stosowania po zabiegach oraz do pielęgnacji domowej dla pacjenta.
Dermokosmetyki doczekały się już niejednej analizy. Z rynkowych badań prowadzonych przez PMR, czy TNS, które publikowaliśmy w „Rynku estetycznym” wynika, że czynnikami, które powinny napędzać wzrost rynku preparatów profesjonalnych i aptecznych jest paradoksalnie rosnąca liczba osób cierpiących na alergie oraz starzenie się społeczeństwa. Na wzrost wartości sprzedaży w kategorii „dermokosmetyki” …
Cały artykuł do przeczytania w e-wydaniu “Rynku estetycznego“
Chcesz wiedzieć więcej?
Ten i wiele innych ciekawych artykułów nt. medycyny estetycznej do przeczytania w numerze „Rynku estetycznego”.
Prenumeratorów zapraszamy do korzystania z e-WYDANIA