Trzeba wiedzieć co jest i co było podawane

Międzynarodowy Kongres Dermatologii Estetycznej i Medycyny Anti-Aging współpracuje z IMCAS w Paryżu, z AMWC w Monte Carlo a od tego roku także z 5 Continent Congress (5CC) w Lizbonie – dowiadujemy się od dr n. med. Ewy Kaniowskiej, prezes Stowarzyszenia Lekarzy Dermatologów Estetycznych (SLDE). – Chcemy porozumienia. Zarówno środowisko lekarskie, jak i kosmetologiczne nie mogą się zgodzić na to, że każdy łapie za strzykawkę – mówi w wywiadzie dla “Rynku estetycznego”.

Kontynuuj czytanie


FDA uaktualnia informację o wypełniaczach

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (The Food and Drug Administration – FDA) na początku lipca uaktualniła oficjalny przekaz na temat wypełniaczy. Na stronie agencji opublikowano m. in. rozszerzoną informację na temat możliwych skutków ubocznych oraz ryzyka związanego z podawaniem implantów tkankowych.

Kontynuuj czytanie


Hialuronidaza może ratować zdrowie

Kiedy wstrzyknięty kwas hialuronowy (HA – hialuronic acid) spowoduje niedokrwienie lub zator w naczyniu krwionośnym, podanie przez lekarza hialuronidazy może uratować pacjenta przed martwicą skóry a nawet ślepotą. O zastosowaniu hialuronidazy w medycynie estetycznej mówiła podczas wrześniowego sympozjum Off Label w Warszawie dermatolog Edyta Englander

Kontynuuj czytanie


Międzynarodowy konsensus ws. powikłań po wypełniaczach

Kiedy Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej (NRL) 15 kwietnia przedstawiło stanowisko w sprawie uprawnień do wykonywania procedur, wchodzących w skład zabiegów z zakresu medycyny estetycznej, udostępniło jednocześnie na swojej stronie dokument, zawierający naukowy konsensus, dotyczący postępowania po powikłaniach spowodowanych wypełniaczami. – Konsensus jest doskonałą  bazą wiedzy dla lekarzy wykonujących zabiegi estetyczne z użyciem preparatów na bazie kwasu hialuronowego – uważa dr n. med. Ewa Kaniowska, prezes Stowarzyszenia Lekarzy Dermatologów Estetycznych (SLDE)

Kontynuuj czytanie


Powikłania po wypełniaczach a COVID-19

Pierwszy raport na temat drobnych powikłań po wypełniaczach, które pojawiły się w związku z zakażeniem koronawirusem opublikowała w PubMed grupa amerykańskich naukowców w lutym 2021 r. Wcześniej w pod koniec 2020 r. o 3 powikłaniach po preparatach z kwasem hialuronowym powiązanych ze szczepionkami przeciw COVID-19 informowała FDA. Eksperci uspokajają

Kontynuuj czytanie


Zabieg oszpecił. Skończył się w prokuraturze

Agnieszce N., kosmetolog, która w prowizorycznym gabinecie wykonała zabieg przy użyciu nieznanego pochodzenia nici i wypełniacza, poznańska prokuratura postawiła zarzuty spowodowania obrażeń ciała i sprowadzenia zagrożenia dla zdrowia i życia. Prokurator nakazał oskarżonej powstrzymanie się od “prowadzenia działalności związanej z kosmetologią”

Kontynuuj czytanie


Wyrok za usta

Na początku września b.r. w Sądzie Rejonowym w Pile zapadł wyrok w sprawie Agnieszki N., właścicielki salonu kosmetycznego z Poznania. Jej pracownica Milena S. doprowadziła do powikłań, związanych z zabiegiem powiększania ust preparatem na bazie kwasu hialuronowego, który nie był zarejestrowany w naszym kraju, ani nawet nie był opatrzony ulotką w języku polskim

Kontynuuj czytanie


Jak urząd wycofał zły żel do powiększania piersi

W obecnej sytuacji Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych (URPL) ma wiele innych obowiązków do spełnienia, jednak jeszcze 27 stycznia b. r. zdążył wydać decyzję o wycofaniu z obrotu i używania żelu Los Deline, wykorzystywanego do powiększania piersi, który wcześniej był sprzedawany też pod nazwą Aquafilling. – Decyzji nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności – czytamy w oficjalnym dokumencie podpisanym przez prezesa URPL

Kontynuuj czytanie


Jak sobie radzić z powikłaniami po wypełniaczach

Prof. Barbara Zegarska przedstawiła „Protokół postępowania w powikłaniach zabiegowych z wykorzystaniem wypełniaczy tkankowych na bazie kwasu hialuronowego” podczas konferencji „Jesienna Akademii Dermatologii Estetycznej”, która odbywała się listopadzie w Sopocie. Tłumaczyła jak sobie radzić z najczęstszymi powikłaniami

Kontynuuj czytanie