Dermokosmetyki: używa ich co trzecia Polka

Niemal co trzecia Polka kupuje dermokosmetyki głównie ze względu na ich jakość oraz przydatność do stosowania w przypadku cery wrażliwej i alergicznej – wynika z badania TNS OBOP dla DOZ.pl

Wyniki badania TNS OBOP wskazują, że już co piąty Polak kupuje kosmetyki apteczne. Nie zaskakuje, że kobiety kupują je częściej niż mężczyźni, jednak warto podkreślić, że także spora grupa mężczyzn, bo co dziesiąty, sięga po dermokosmetyki.

Badania potwierdzają, że kosmetyki sprzedwane wyłącznie w aptekach są postrzegane odmiennie od innych kosmetyków. Polacy uważają je za bardziej skuteczne, a także jako posiadające właściwości lecznicze, co wiąże się z tym, że polecane są przez specjalistów, osobom, które mają problemy ze skórą.

Podstawową barierą w zakupie dermokosmetyków są ich ceny, jednak okazuje się, że mężczyźni dużo rzadziej, niż kobiety zwracają uwagę na ten czynnik.

Kto kupuje dermokosmetyki

Co piąty Polak (20%) kupuje dla siebie dermokosmetyki w aptece. Częściej robią to kobiety, niż mężczyźni (27% do 12%).

Z badania wynika, że decyzje o zakupie tego typu kosmetyków jest zależna od wykształacenia. Im lepiej były wykształcone osoby ankietowane przez TNS OBOP, tym częściej kupowały kosmetyki sprzedawane tylko w aptekach (od 5% wśród ankietowanych z wykształceniem podstawowym do 35% wśród osób legitymujących się wykształceniem wyższym).

Okazuje się, że dermokosmetyki cieszą się większym zainteresowaniem w dużych miastach. Im większa była miejscowość, tym częściej ankietowani deklarowali korzystanie z tego typu preparatów (od 10% wśród mieszkańców wsi do 43% wśród mieszkańców największych miast).

Zakupów takich dokonują również  – częściej niż pozostali – osoby jeszcze się uczące (38%), 15-19-latkowie (33%) i 30-39-latkowie (26%).

Powody zakupów

Podstawowe przyczyny kupowania dermokosmetyków to ich lepsza jakość, niż innych kosmetyków (37%) oraz to, że są dobre dla wrażliwej, alergicznej cery (30%). Przyczyny te są wymieniane równie często przez kobiety, jak i przez mężczyzn.

Niemal co piątej (18%) osobie, która kupuje dermokosmetyki, polecił je specjalista (lekarz, kosmetyczka).

15% kupuje je, bo są produkowane z naturalnych składników, przy czym kobiety częściej zwracają uwagę na ten aspekt (19% do 8%). O tym, że są skuteczniejsze od innych kosmetyków przekonanych jest 14% respondentów, a 13% badanych stwierdza, że kupuje dermokosmetyki, bo polecił je im ktoś spośród znajomych lub rodziny.

Ceny odstraszają

Podstawowym powodem niekupowania dermokosmetyków jest ich wysoka cena. Zwraca na to uwagę 34% ankietowanych. Na ceny zwracają uwagę częściej kobiety (50%) niż mężczyźni (20%).

Co trzecia (31%) osoba, która nie kupuje kosmetyków aptecznych, nie robi tego, bo nie ma wrażliwej/alergicznej cery. 11% badanych, którzy nie kupują dermokosmetyków uważa, że nie różnią się one jakością od innych kosmetyków, tyle samo osób jest zdania, że inne kosmetyki są tak samo, a nawet bardziej skuteczne.

Tylko 5% osób, które nie kupują dermokosmetyków, nie wie, że istnieją kosmetyki sprzedawane tylko w aptekach.

Źródło: TNS OBOP


Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>