Nie dajemy się COVID

O tym, jak firma z branży medycyny estetycznej radziła sobie w trudnych warunkach pandemicznych 2020 roku rozmawiamy z Arturem Pindlem, prezesem BD Aesthetic Sp. z o.o. dystrybutora innowacyjnych wyrobów i urządzeń medycznych z dziedziny dermatologii klinicznej i estetycznej

– Jak BD Aesthetic radziło sobie z trudną sytuacją pandemiczną?

Artur Pindel: – Tak się złożyło, że jednym z naszych dostawców jest włoska firma Professional Dietetics, będąca producentem preparatu iniekcyjnego Sunekos oraz znanym od 20 lat dostawcą produktów na bazie aminokwasów do różnych działów medycyny. Jednymi z głównych tego typu wyrobów, które Professional Dietetics dystrybuuje we Włoszech, są kompozycje aminokwasów egzogennych w formie suplementacji.

Od tego roku wprowadzony został innowacyjny i opatentowany produkt z tej linii oparty na aminokwasach w połączeniu z trzema kwasami organicznymi – bursztynowym, cytrynowym i jabłkowym, które przyspieszają cykl Krebsa, zwiększając skuteczność wcześniejszych preparatów. Nie wchodząc w szczegóły, generalnie chodzi o stymulację mitochondriów komórkowych w celu wzmocnienia odporności i wydolności organizmu.

Dlaczego o tym mówię? Ponieważ szczególnie w okresie pandemii preparat ten może być dla wielu osób bardzo pomocny. W czasach COVID-19 nasza odporność jest bardzo ważna. Ostatni rok wykorzystaliśmy na to, żeby Amino-Ther® zaistniał w Polsce. Już teraz mogę powiedzieć, że wśród lekarzy, którzy zajmują się medycyną anti-aging, holistycznym podejściem do pacjenta i suplementacją ta propozycja zdobyła uznanie i jest rozpoznawalna.

To co mogliśmy zrobić podczas pandemii, to popularyzować suplementację aminokwasami. Tak jak we Włoszech, na początku była ona zalecana głównie osobom starszym, ale w dobie koronawirusa zaczęliśmy ją rekomendować również osobom hospitalizowanym, jako działanie wspierające budowanie odporności a także  minimalizowanie skutków przechorowania wirusa.

– Czy firma prowadziła zwiększoną aktywność w internecie w czasie lockdownu i w trakcie 2020 r.?

– Oczywiście, że tak. Z tym, że my do tych działań przygotowywaliśmy się już w poprzednim roku, ponieważ tworzyliśmy profesjonalne platformy internetowe dla lekarzy i dla pacjentów. Chodziło o dotarcie do pacjentów z naszymi preparatami do pielęgnacji domowej oraz o udostępnienie lekarzom przestrzeni do dzielenia się doświadczeniami z pracy na naszych produktach.

Jednocześnie platformy te, są dla lekarzy swego rodzaju bankiem wiedzy. Można na nich znaleźć np. dokumentacje badań klinicznych, dotyczących naszych produktów, choćby wspominanego wcześniej Amino-Ther®. Po zalogowaniu i weryfikacji lekarz uzyskuje dostęp do wszelkiego rodzaju materiałów szkoleniowych i naukowych związanych z naszymi wyrobami. Oczywiście w 2020 r. organizowaliśmy też różnego rodzaju webinaria z polskimi i z zagranicznymi ekspertami.

– Jakie są plany firmy na 2021 r., czy trzeba było je znacząco zmodyfikować z powodu pandemii?

– Mamy pewne plany strategiczne, związane z terminarzem wprowadzania nowych produktów. Te plany z powodu pandemii zostały nieco skorygowane. Przykładowo Amino-Ther® miał być początkowo dystrybuowany głównie do szpitali, ponieważ został stworzony jako suplement specjalnego przeznaczenia.

Paradoksalnie pandemia przyczyniła się do zmiany podejścia do tego preparatu zarówno we Włoszech, jak i w Polsce. Przyspieszyła pewne działania, dotyczące wykorzystania produktu w ramach medycyny anti-aging i do budowania odporności. Jednak z czasem będziemy też proponować suplementy z linii Amino-Ther® dla szpitali w konkretnych wskazaniach.

Jeżeli chodzi o rynek medycyny estetycznej to mimo utrudnień, związanych z koronawirusem, wprowadzamy na rynek kolejne produkty z dobrze już znanej na polskim rynku linii Sunekos – m.in. nowy produkt iniekcyjny Sunekos Body – preparat na bazie aminokwasów, przeznaczony do zabiegów na ciało.

W pierwszym kwartale 2021 r. zamierzamy też pokazać w Polsce preparat Sunekos Cell przeznaczony do leczenia przyczyn cellulitu. Jak informuje producent, jest to inteligentne podejście do tej przypadłości. Dzięki nowemu produktowi nie tylko walczymy z objawami cellulitu, ale również ze źródłem problemu. 

Jako uzupełnienie dla linii zabiegowej pojawiły się w naszej ofercie także produkty kosmetyczne (krem, żel, maska) z linii Nutrakos. To bardzo dobra oferta dla pacjenta, dająca możliwość wzmocnienia efektów zabiegów Sunekos poprzez odpowiednio dopasowaną pielęgnację domową idealnie dobranymi produktami. Professional Dietetics tworząc produkty pielęgnacyjne Nutrakos Home Care o doskonale zbalansowanych, na podstawie badań naukowych, ilościach poszczególnych aminokwasów zadbał, aby ich działanie było zmaksymalizowane i przynosiło najlepsze możliwe efekty.

Warto podkreślić, że w produktach Nutrakos Home Care, w przeciwieństwie do wielu innych tego typu preparatów obecnych na rynku, zawarte aminokwasy są w maksymalnych biologicznie dostępnych lościach. Wykorzystywane formuły są od lat sprawdzone np. w produktach stosowanych w przypadku trudno gojących się ran i w celu przyspieszenia regeneracji  tkanek.

Nie zdradzając więcej szczegółów mogę powiedzieć, że mamy przygotowanych jeszcze kilka nowych propozycji na 2021 r. Myślę, że będzie to ciekawy rok. Nie wiadomo, jak się ułoży, ale myślę, że nowości na pewno będą się pojawiały. Nie dajemy się COVIDowi.

Chcesz wiedzieć więcej?

Ten i wiele innych ciekawych artykułów nt. medycyny estetycznej do przeczytania w numerze „Rynku estetycznego”.

Prenumeratorów zapraszamy do korzystania z e-WYDANIA

Zamów: Prenumerata

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>