Budujemy polski rynek medycyny estetycznej

O najnowszych doniesieniach ze światowego rynku medycyny estetycznej, ale także o działaniach na rynku lokalnym i aspektach, które go budują w rozmowie z „Rynkiem estetycznym” opowiada Katarzyna Nadolna, dyrektor generalna ITP S.A., dla której praca to pasja, ale też konieczność nieustannego rozwoju i śledzenia trendów

Rynek estetyczny: – Pani Katarzyno, jak Pani ocenia, jak rozwija się rynek medycyny estetycznej w Polsce?

Katarzyna Nadolna: – Jako firma ITP S.A. funkcjonujemy na rynku już ponad 12 lat, więc mogę śmiało powiedzieć, że przeszliśmy i uczestniczyliśmy we wszystkich etapach rozwoju medycyny estetycznej w Polsce, a nasze technologie miały w nim znaczący udział. Z roku na rok obserwujemy wzrost ilości gabinetów, zgłasza się do nas coraz więcej lekarzy medycyny estetycznej – stąd możemy wnioskować, że coraz więcej lekarzy obiera ten kierunek działalności.

Z uwagi na to, że klinik, gabinetów i osób zajmujących się medycyną estetyczną jest więcej, oferta możliwości technologicznych i produktowych, skierowana do nich, się rozszerza. Technologie muszą być dopasowywane do charakteru miejsca, lokalizacji, rodzaju pacjentów, do których jest kierowane, czy możliwości lokalowych.

Co więcej obserwujemy też trendy, nieustannie uczestnicząc w międzynarodowych wydarzeniach, współpracując ze światowymi producentami technologii i najlepszymi ekspertami na rynku światowym.

– Jakie innowacyjne preparaty i technologie są Pani zdaniem najbardziej przyszłościowymi rozwiązaniami w medycynie estetycznej?

– Zdecydowanie są to rozwiązania, które charakteryzują się wysokim stopniem bezpieczeństwa, przy maksymalnej skuteczności, czy to odmładzania, czy modelowania twarzy i ciała. Była to zasada, którą firma ITP S.A. kieruje się od pierwszych dni istnienia i słusznie, bo takie właśnie rozwiązania, które dla nas są teraźniejszością, są też przyszłością branży. Do tego dochodzi również konieczność osiągania spektakularnych rezultatów, ale w jak najmniej inwazyjny sposób. Na dodatek – biorąc pod uwagę tempo dzisiejszego świata  – z minimalnym lub zerowym okresem rekonwalescencji pacjenta.

Wysoki poziom bezpieczeństwa to również wysoka jakość produktów. Oprócz tego, że dobieramy producentów technologii, które wprowadzamy na rynek polski według ściśle określonych kryteriów, a w ostatnich latach rozwijamy również produkcję własnych technologii, jesteśmy także producentem linii innowacyjnych, organicznych wypełniaczy Neauvia.

Z uwagi na to, że świadomy wybór miejsca, w którym zabieg wykonywany jest przez uprawnioną do tego osobę – lekarza – oraz wybór odpowiedniego, bezpiecznego produktu, jest niezwykle ważny, powstała kampania społeczna #WBEZPIECZNYCHRĘKACH. Kampanię poparło już ponad 100 specjalistów z całego świata, a jej zasięg nieustannie wzrasta.

– Była Pani  na ważnej branżowej konferencji IMCAS w Paryżu, jakie wrażenia i informacje przywiozła Pani ze sobą?

– Kongres IMCAS to wydarzenie prezentujące  trendy medycyny estetycznej. Aktualnie króluje medycyna regeneracyjna. Komórki macierzyste były tematem, który przewijał się w różnych formatach i który my, jako firma ITP S.A. zgłębiamy już od kilku lat. Jestem właśnie przed wyjazdem na dwa bardzo duże kongresy, do Dubaju i Korei. Azja pod względem komórek macierzystych i wszelkich zabiegów związanych z regeneracją i stymulacją jest naprawdę pionierem. Staramy się dostarczać też tę wiedzę do polskich lekarzy.

Warto powiedzieć, że stoisko marki Neauvia na IMCAS robiło wrażenie i było bardzo chętnie odwiedzane przez lekarzy z całego świata. Był to dla mnie powód do dumy bo przychodzili do nas szefowie największych firm rynku medycyny estetycznej i gratulowali wyjątkowego sukcesu osiągniętego w niebywale krótkim czasie. Doskonały produkt broni się sam i nie ma możliwości aby lekarze nie zauważyli jego zalet na tle rynku. To oczywiście również ogromna praca naszych ambasadorów i liderów, którzy edukują rynek krajowy i międzynarodowy.

– Możemy powiedzieć, że komórki macierzyste to przyszłość medycyny estetycznej?

– Zdecydowanie tak i pokusiłabym się o stwierdzenie, że przyszłość medycyny w ogóle. Co najciekawsze, w tej dziedzinie nie padło jeszcze ostatnie słowo…. (…)

Okładka magazynu „Rynek estetyczny” numer 2/III-VI/2018

Chcesz wiedzieć więcej? Cały wywiad i wiele innych ciekawych artykułów nt. medycyny estetycznej i chirurgii plastycznej do przeczytania w numerze „Rynku estetycznego”.

Zapraszamy do PRENUMERATY

lub do EMPIKu


Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>