Mikolaj Chalas social media www Fot Kancelaria Chalas i wspolnicy

Mikołaj Chałas: prowadzę sprawy reklamy w social media

Nie ma takiej granicy, którą możemy wskazać i powiedzieć: „od tego momentu to jest reklama” – mówi adwokat Mikołaj Chałas partner w warszawskiej kancelarii Chałas i wspólnicy, odpowiadając na pytanie „Rynku estetycznego” o to, gdzie kończy się informacja a zaczyna reklama w social media. Prawnik radzi jak legalnie działać  w internecie.

W medycynie estetycznej odróżnienie reklamy wyrobu medycznego od informacji na temat praktyki lekarskiej w social media i nie tylko stało się bardzo ważne. Szczególnie od czasu wejścia w życie nowej ustawy o wyrobach medycznych w 2023 r.

Ograniczenia w reklamie

– Jeżeli chodzi o wyroby medyczne, które są przeznaczone do używania przez profesjonalistów i mają to zapisane w oficjalnej ulotce, to wydaje się, że w świetle nowych przepisów, właściwie nie można ich reklamować w social media – mówi mecenas Mikołaj Chałas.

Dodaje, że ograniczenie to dotyczy nie tylko mediów społecznościowych, ale także ogólnodostępnych mediów tradycyjnych. Chyba, że dystrybucja pisma jest zamknięta i skierowana do określonej grupy odbiorców, tak jak w przypadku „Rynku estetycznego”. – Zgadza się, ale to jest wyjątkowa sytuacja – mówi adwokat.

Jak odróżnić reklamę od informacji?

To bardzo dobre pytanie, choćby dlatego, że nawet organy nadzorujące rynek w ciągu ostatnich lat, może nie tyle borykają się z nim, co starają się zdefiniować odpowiedź – mówi Mikołaj Chałas. Zwraca uwagę, że chodzi tu nie tylko o kwestie, związane z materiałami komercyjnymi, dotyczącymi wyrobów medycznych. UOKiK social media Fot Rynek estetyczny

UOKiK zdecydowanie działa w tym kierunku, aby wszelkie materiały promocyjne w social media były w sposób prawidłowy oznaczane – informuje. Przypomina, że dwa lata temu prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wydał wytyczne, które dosyć szczegółowo wskazują, jak takie materiały mają być opisane, niezależnie do tego, czy pojawiają się na Instagramie, Facebooku, czy innej platformie.

Jak oznaczać materiały?

Musimy zadbać o ich transparentność – podkreśla adwokat… (…)

Cały artykuł do przeczytania w e-wydaniuRynku estetycznego

Chcesz wiedzieć więcej?

Ten i wiele innych ciekawych artykułów nt. medycyny estetycznej do przeczytania w numerze „Rynku estetycznego”.

Prenumeratorów zapraszamy do korzystania z e-WYDANIA

Zamów: Prenumerata

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>