Mariusz Smoliński, dyrektor Biura Badań i Analiz ICAN Institute zwrócił uwagę na to jak rośnie udział osób, korzystających z zabiegów medycyny estetycznej w salonach kosmetycznych i kosmetologicznych. Podczas V edycji konferencji Business Academy by Croma ekspert opowiadał też o tym jak inflacja wpływa na zachowania pacjentów.
V edycja Business Academy by Croma, unikalnej konferencji skierowanej do lekarzy i managerów medycyny estetycznej miała miejsce w połowie kwietnia w Warszawie. To cykliczne wydarzenie jest odpowiedzią na aktualne wyzwania i problemy, z jakimi zmaga się branża. Takim wyzwaniem jest kryzys gospodarczy oraz zmieniające się postawy i oczekiwania pacjentów.
W tym roku wydarzenie zgromadziło ponad 270 uczestników. Jako pierwszy wystąpił Mariusz Smoliński – dyrektor Biura Badań i Analiz ICAN Institute – który przedstawił wyniki badania, zleconego przez Croma Pharma. Przeprowadzono je na początku 2023 r., na reprezentatywnej liczbie 1200 pacjentów, korzystających z zabiegów iniekcyjnych w gabinetach medycyny estetycznej. Ogromnym atutem tych analiz jest to, że badania rynkowe były wykonywane już trzykrotnie w 2018, 2021 i 2023 r., co pozwala analitykom uchwycić dynamikę zmian.
Decyduje cena i jakość obsługi
Badacze z ICAN Institute zadali ankietowanym pytanie o to gdzie w ciągu ostatnich 12. miesięcy korzystali z zabiegów iniekcyjnych medycyny estetycznej. Na podstawie zebranych danych Mariusz Smoliński wskazywał jak rośnie udział pacjentów, korzystających z salonów kosmetycznych i kosmetologicznych a spada udział tych, udających się do gabinetów lekarskich.
– Ta konkurencja, która kiedyś poszerzała rynek, bo kosmetyczka, czy kosmetolog mówili o możliwych zabiegach, na czym korzystali też lekarz, dzisiaj już odbiera im pacjentów – tłumaczył dyrektor Biura Badań i Analiz ICAN Institute. Zwracał uwagę na to, że salony kosmetyczne i kosmetologiczne konkurują ceną, ale nie tylko.
– One też, jak pokazują wyniki badań, konkurują zadowoleniem z obsługi – stwierdził ekspert. Co ciekawe badania pokazały, że to kosmetyczka i kosmetolog zaczynają być coraz częściej źródłem informacji o zabiegach. Dlaczego nie lekarz? – Być może potrzeba jest więcej czasu na przekazanie informacji, być może za dużo jest pacjentów, być może kosmetyczki i kosmetolodzy poświęcają swoim klientom więcej uwagi, mówiąc o zabiegach – mówił Mariusz Smoliński.
Ania: mniej za mniej
Dyrektor Biura Badań i Analiz ICAN Institute podczas konferencji Business Academy by Croma obrazowo przedstawił w jaki sposób pacjenci radzą sobie z nową, inflacyjną rzeczywistością. Na podstawie wyników badań rynkowych opisał trzy osoby, reprezentujące trzy różne strategie cenowe, które wybierają pacjentki…
(Cały artykuł dostępny w e-Wydaniu “Rynku estetycznego”)
Chcesz wiedzieć więcej?
Ten i wiele innych ciekawych artykułów nt. medycyny estetycznej do przeczytania w numerze „Rynku estetycznego”.
Prenumeratorów zapraszamy do korzystania z e-WYDANIA